Корисні поради: співбесіда з роботодавцем

     Співбесіда – це невеличкий іспит, на якому перевіряються ваші фахові, ділові та психологічні якості, а також ваші здібності та потенціал. Він може проходити як під час телефонної розмови, так і при особистій зустрічі з представниками підрозділу персоналу.
     До кожного іспиту потрібно готуватися і до співбесіди також!

     Підготовка до співбесіди:
∆ зберіть інформацію про підприємство(організацію, установу), на якому є вільна вакантна посада;
∆ приведіть свій зовнішній вигляд у відповідність;
∆ підготуйте всі необхідні документи;
∆ підготуйте варіанти відповідей на можливі запитання роботодавця стосовно освіти та можливого досвіду роботи на етапі підготовки до зустрічі.

     Документи, які необхідно підготувати до співбесіди з роботодавцем:

√ Паспорт.
√ Трудова книжка.
√ Документи про освіту.
√  Резюме.
√ Рекомендаційні листи (за наявності).
При потребі
√ Медична довідка форми 086-У або санітарна книжка.
√ Військовий квиток (для військовозобов'язаних).

Можливі запитання роботодавця у ході співбесіди:

√ Чи є досвід роботи?
√ Чому Ви хочете працювати саме у нас?
√ На яку заробітну плату Ви розраховуєте?
√ Чому ми повинні взяти на роботу саме Вас?
√ Які Ваші сильні сторони?
√ Які Ваші слабкі сторони?
√ Чи є у Вас запитання до мене?

     Дотримуйтесь головних правил співбесіди:
• приходьте вчасно;
• поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;
• будьте доброзичливі;
• намагайтеся мати бадьорий настрій;
• при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;
• зачекайте на запрошення сісти;
• вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест – не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;
• влаштуйтеся зручно, сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість;
• інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;
• якщо Вам не зрозуміле питання, правильним буде уточнити його;
• відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;
.•  дотримуйтесь свого професійного іміджу протягом усієї співбесіди;
• спитайте, чи треба Вам вийти, якщо роботодавцю необхідно поговорити по телефону;
• спухайте, що Вам говорять;
• покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;
• не треба піднімати суперечливі питання;
• не треба пересувати меблі. Ваш стілець стоїть там, де хоче роботодавець;
• не треба виказувати свої політичні погляди, поки Вас про це не запитають;
• не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;
• не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;
• вважається неввічливим залишатися, коли Вам дають зрозуміти, що бесіда закінчена.

     Що оцінює у Вас роботодавець?

Професійні якості: Особисті якості:
∆ мотивація до праці, ентузіазм;
∆ профільна освіта;
∆ універсальність
∆ обов'язкова комп'ютерна грамотність;
∆ здатність працювати в команді;
∆ аналітичні здібності;
∆ уміння швидко навчатися;
∆ навички спілкування.
∆ працелюбність;
∆ уміння справити гарне враження,
∆ привабливість у спілкуванні;
∆ стресостійкість, витримка
∆ в екстремальній ситуації;
∆ швидка адаптація;
∆ комунікабельність;
∆ почуття гумору;
∆ психологічна гнучкість;
∆ відповідальність;
∆ чесність;
∆ надійність.

     25 причин відмови претенденту в роботі:

1. Жалюгідний зовнішній вид;
2. Манери всезнайки;
3. Невміння висловлюватися: слабкий голос, погана дикція, лексичні помилки;
4. Відсутність плану кар'єри: чітких цілей та завдань;
5. Недостатня щирість та врівноваженість;
6. Відсутність зацікавленості та ентузіазму;
7. Надмірна концентрація уваги на грошах;
8. Низькі успіхи під час навчання;
9. Прагнення до самовиправдання, посилання на несприятливі фактори;
10.Не достатність такту;
11. Зневажливі відгуки про попередніх роботодавців;
12. Виражене небажання вчитися новому;
13. Недостатня жвавість;
14. Небажання дивитись в очі співрозмовнику;
15. Нерішучість;
16.Не достатність знань за спеціальністю;
17.Відсутність зацікавленості до організації чи галузі, в якій має наміри працювати;
18. Низький моральний рівень;
19. Лінощі;
20. Нездатність сприймати критику;
21. Відсутність розуміння цінностей досвіду;
22. Радикальність ідей;
23 .Запізнення на співбесіду без поважної причини;
24. Невихованість;
25.Невизначеність відповідей на питання роботодавця.