Практична підготовка

Педагогічна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за ОНП Менеджмент спеціальністю 073 Менеджмент в Полтавській державній аграрній академії

Педагогічна практика в системі вищої освіти на третьому освітньо-науковому рівні є етапом практичної підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії до науково-педагогічної діяльності. Вона є обов’язковим компонентом освітньої складової освітньо-наукової програми, за якою навчається здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії.

Педагогічна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії передбачає набуття ними майстерності викладацької діяльності в закладах вищої освіти, як одного з результатів впровадження новітніх знань та власних наукових напрацювань у процесі підготовки здобувачів за бакалаврським та магістерським рівнями вищої освіти.

Мета проведення ПП – підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності.

У процесі проходження педагогічної практики здобувачі вищої освіти ступеня доктора філософії повинні оволодіти:

  • аспектами організації і здійснення освітнього процесу в сучасних умовах;

  • основами навчально-методичної роботи;

  • навиками структурування наукових знань та інтегрування їх в навчальний матеріал з дисципліни;

  • навичками опрацювання наукових та інформаційних джерел при підготовці до навчальних занять;

  • різноманітними освітніми технологіями та методиками викладання навчальних дисциплін фахового спрямування.

Мета, завдання та заплановані результати визначаються робочою програмою педагогічної практики.

Форми та види

ПП аспірантів може включати такі форми та види педагогічної діяльності:

  • проведення практичних (лабораторних, семінарських) занять;
  • участь у розробленні (оновленні) навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни;
  • перевірка курсових і контрольних робіт, рефератів, звітів із практик студентів;
  • відвідування занять провідних викладачів фахових дисциплін, майстер-класів експертів і фахівців у галузі наукового дослідження аспіранта;
  • керівництво науково-дослідною роботою студентів;
  • проведення консультацій зі студентами, практики,
  • інші види аудиторного та поза аудиторного навчального навантаження.

Керівництво

Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням педагогічної практики аспіранта здійснюється його науковим керівником.

Базою проходження педагогічної практики є кафедра Полтавської державної аграрної академії, за якою закріплений здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії та на якій працює його науковий керівник.


Форми звітної документації:

Звітування та оцінювання

  • По завершенню ПП аспірант готує звіт про проходження педагогічної практики, який, разом з матеріалами, що підтверджують зазначені у звіті показники, подає на рецензування керівнику практики та захищає на засіданні кафедри.

    Результати ПП аспіранта оцінюються за 100-бальною та національною шкалами за підсумками захисту звіту про проходження ПП на засіданні кафедри. Мінімальна сума балів, що дозволяє зарахувати результати проходження ПП аспіранта – 60 балів (за національною шкалою «задовільно»).

    Критерії оцінювання ПП

    Оцінка за проходження ПП враховується під час наступної чергової аспіранта (звітування про виконання індивідуального плану роботи аспіранта за семестр) на кафедрі.

До уваги аспірантів!

Вдосконалити підготовку до науково-педагогічної діяльності, а також поглибити, розширити, оновити  знання, уміння, навички здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП Менеджмент можуть за рахунок прийняття участі в щорічній науково-методичній конференції, яка проводиться в Полтавській державній аграрній академії, а також в інших ЗВО. Ви отримаєте, в першу чергу - цінний науковий, методичний та практичний досвід, а, на додачу - даний вид діяльності зараховується як елемент педагогічної практики. Участь у науково-методичних конференціях сприяє формуванню методологічної та теоретичної компетентності, поглибленню соціально-гуманітарних і психолого-педагогічих знань, формуванню вмінь щодо використання новітніх освітніх та інформаційно-комунікаційних технологій в освітній діяльності тощо. Фактично, науково-методичні конференції виконують наступні три функції:

  • компенсаторну (ліквідує прогалини у знаннях з організації, забезпеченні, реалізації ефективної освітньої діяльності);
  • адаптивну (оперативно готує до змін в освітньому середовищі і суспільному житті);
  • розвивальну (забезпечує загальнокультурний розвиток, збагачення новими знаннями, задоволення багатогранних пізнавальних інтересів).

 

Сучасний аспірант – не тільки науковець, але й педагог!

Випускник освітньо-наукового рівня PhD повинен бути не тільки науковцем, але й викладачем. Тому освітня складова підготовки здобувачів вищої освіти рівня «доктор філософії» передбачає оволодіння компетентностями щодо уміння застосовувати різні методики, стратегії та моделі викладання навчальних дисциплін із менеджменту, участь у методичних конференціях і здобуття програмних результатів навчання, які стосуються застосування науково-педагогічних технологій, формулювання змісту, цілей навчання, способів їх досягнення, форм контролю, відповідальності за ефективність навчального процесу. Цій меті сприяє вивчення дисциплін «Педагогіка вищої школи», «Методика викладання менеджменту у вищій школі» та проходження педагогічної практики.

Аспіранти постійно проводять заняття, беруть участь у навчальному процесі та науково-методичних конференціях.

         

Так, 24-25 лютого 2021 р. відбулася 52-а науково-методична конференція викладачів і аспірантів «Модернізація освітньої діяльності та проблеми управління якістю підготовки фахівців в умовах діджиталізації». В ній прийняли участь 11 здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП Менеджмент спеціальністю 073 Менеджмент. 

 

 

Факультет: ННІ економіки, управління, права та ІТ