Стажування у SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego)

Роман Кордубан, студент 4 курсу

інженерно-технологічного факультету

Полтавська державна аграрна академія

Стажування здійснено за підтримки Посольства Польщі

в Україні (м. Київ) та видавництва OWG (м. Варшава)

Стажування у SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) – квітень 2011 року

Навчальна база університету, міжнародна співпраця

Варшавський Сільськогосподарський Університет (SGGW) є одним із найкращих вищих учбових закладів Польщі. У Варшаві він посідає 3 місце за чисельністю студентів.

В університеті навчається 25000 студентів, включаючи тих, хто здобуває післядипломну освіту або докторській ступінь, і працює 1200 викладачів, включаючи 260 професорів. Тут ліцензовані учбові програми за ступенями бакалавра, магістра і доктора, a також дві програми MBA.

Університет пропонує великий вибір напрямків підготовки, починаючи від біологічних і технічних до медичних, економічних і гуманітарних. Усі вони надзвичайно важливі для розвитку Польщі в майбутньому. Крім того викладачі й студенти SGGW постійно беруть участь в Європейських учбових програмах (Erasmus, Erasmus Mundus, Erasmus Mundus External Cooperation Window, CEEPUS, Leonardo da Vinci, Grundtvig, Jean Monnet, Tempus). 

2. Мої враження від навчання на факультеті і технічної забезпеченості аудиторій і лабораторій.

За однією з вищеназваних учбових програм я навчався протягом одного місяця. За цей час довелось пізнати багато чого нового. Особливою проблемою було подолання мовного бар’єру, оскільки заняття викладались на польській мові. Відрізнялася також й система навчання.

Особливо мене здивувала те, що заняття триває не годину двадцять як у нас, а сорок п’ять хвилин. На мою думку, це зроблено правильно тому, що науково доведено, що студент сприймає інформацію стовідсотково протягом двадцяти хвилин, а потім ці відсотки в геометричній прогресії починають знижуватись. Також не можливо було не помітити стан аудиторій лекційних і лабораторно-практичних. У кожній виконаний бездоганний ремонт. З технічної точки зору продумано все до найменшої дрібниці. Створені найкращі умови для передачі інформації від викладача до студента. Для прикладу мультимедійний проектор і комп’ютер являється обов’язковим в кожній аудиторії і за важливістю прирівнюється до парти студента. Також важливим фактором є те, що обладнання на якому проводяться лабораторні роботи практично все є нове і відповідно максимально зв’язане з програмним забезпеченням. Це дає змогу студентові краще засвоювати матеріал і йти в ногу з часом, адже зараз кожного дня з’являються все нові і нові автоматизовані механізми котрими керують комп’ютерні програми.

По кожному предмету я прослухав короткий виклад про предмет, його проблематику, ефективні рішення та подальший розвиток в майбутньому і застосування в виробництві, мав змогу перевірити теоретичний виклад на практичних заняттях, які проходили в відповідних лабораторіях по кожній дисципліні. 

А також при проходженні лабораторних робіт використовував раніше отримані знання в Полтавській державній аграрній академії  з дисциплін «Основи електроніки» і «Електропровід» і участі в проекті з відновлювальних джерел енергії.

В ході навчання мені були представлені технічні бази лабораторій. Лабораторія вимірювань місцезнаходження сонця, повністю модернізована в 2004 році, оснащена повноцінною системою pyranometry Kipp & Sonnen і датчиками, датчиками вологості, температури повітря і параметрів вітру. Це дозволяє виконувати безперервну реєстрацію вимірів систематичного випромінювання, що падає на трьох різних площинах, в тому числі відстеження положення сонця. Лабораторія автоматизації на кафедрі технології виробництва, використовується для викладання предмета автоматизації та обладнання для автоматизації та контролю, в якій досліджуються елементи САР або всієї системи автоматизації і управління. Лабораторія дозволяє здійснювати випробування датчиків, випробування перетворювачів.

3. Виїзд на об’єкт “ГЕОТЕРМІЮ” в місто Uniejów

За період навчання наша група, група за напрямком відновлювальні джерела енергії, відвідала геотермальну установку в місті Uniejów, що знаходиться за 300 кілометрів від міста Варшави.

Порівняно з геотермальними установками на території Польщі вона займає середній клас потужності.

Її продуктивність складає близько 45 м³/год з температурою теплоносія 70 ºС. Обов’язково потрібно звернути увагу на те, що вода піднімається з глибини близько 2000 метрів.

Для збільшення подачі нагрітої води встановлена додаткова підкачувальна система, яка збільшує продуктивність з 45 м³/год до 125 м³/год.

Вода з свердловини надходить до спеціальних теплообмінників, де в подальшому відібране тепло використовується в людських потребах.

Таким чином ми побачили як використовуються геотермальні води на території Польщі. 

4. Виставка досягнень в сфері автоматизації AUTOMATIK 2011

Виставка Automaticon 2011, котра проходила з 3 по 8 квітня була присвячена демонстрації досягнень у сфері автоматизації промислового виробництва.Це єдина подія в сфері автоматизації, систем вимірів і засобів контролю, а також робо техніці в Польщі. Завдання Automaticon - просування нових технологій і рішень.На виставці досягнень автоматизації промислового виробництва Automaticon 2011 були представлені наступні тематичні розділи:

  • Автоматизація
  • Контрольно-вимірювальне устаткування
  • Промислові роботи - Робототехника
  • Насоси
  • Клапани
  • Лабораторна техніка
  • Гідравлічне устаткування
  • Пневматичне устаткування
  • Програмне забезпечення.

Побувавши на виставці ми ознайомлення з новими програмним і апаратними засобами автоматизації, а також з комплексними проектами, що є найпривабливішими для багатьох дослідників і студентів.

5. Проведення вільного часу, екскурсії по визначних пам'ятках.

Протягом вільного часу я відвідував різні пам’ятки історії. Одна з основних пам’яток в якій я побував під час перебування в Польщі це є Королівський замок.

Він вважається самий відвідуваний пам'ятник історії у Варшаві. На даний момент будівля замку виконує функції музею. Побувавши в кімнатах замку дійсно занурюєшся в атмосферу XVIII століття і захоплюєшся майстерністю виконання різних полотен, різьблень, вишиванням. Випала нагода також побувати в Віланові - це була заміська резиденція короля Яна III.

Його також називали "Польським Версалем" тому що замок був спланований на прикладах заміських резиденцій французького Бароко.

Відвідав я і знамениті Королівські Лазенки. Це старовинний парк з численними пам'ятниками історії і культури. Там же розташований пам’ятник Шопену. Бронзовий литий пам'ятник Фредеріку Шопену зображує фігуру композитора, що сидить під стилізованою мазовецькою вербою. На сьогодні Лазенки, в яких повно заборон, є особливим куточком столиці. Зате в тінистих алеях цієї пам'ятки Польщі можна гуляти і милуватися природною, рукотворною красою, насолоджуватися тишею, і співом птахів.

Довелось побувати мені і в національному музеї Варшави. Це найбільший художній музей Польської Народної Республіки. Він включає пам'ятники староєгипетського, античного і візантійського мистецтва, збори європейського живопису і скульптури. Має колекцію польського образотворчого мистецтва, пам'ятники польського, європейського і східного декоративно-прикладного мистецтва.

Ознайомився я із музеєм, що детально розповідає про історію полької армії.

Особливо гордяться поляки експонатами, що розповідають про участь їх в наполеонівських війнах. Тут представлена багата колекція обладунків і покриттів. Остання частина музею присвячена найновішій історії, тобто Другій світовій війні і Варшавському Повстанню. Також прогулюючись старим містом Варшави ми завітали в будинок-музей Марії Складовської Кюрі, в якому вона народилась і проживала недовгий час.

На даному періоді стажування я ознайомився з системою навчання в Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, дізнався як проходить вивчення із предметів студентами даного університету.

Протягом стажування мною було прослухано такі дисципліни: основи електроніки, автоматизація і роботизація процесів, енергетична інфраструктура сільського господарства, електрична інженерія, електричні машини, вітрова енергетика, основи програмування і нетрадиційні джерела енергії. По цим предметам весь викладений матеріал я закріплював на практичних та лабораторних заняттях.

На мою думку даний обмін студентами між вузами необхідний для того, щоб виявляти кращі риси, відмінності системи навчання і впровадити їх в Україні для подальшого розвитку і партнерства.

Травень 2011