Вектори діяльності

Основні завдання психологічної служби ПДАУ полягають у:

  • збереженні психологічної стійкості всіх учасників освітнього процесу в реаліях війни;
  • сприянні розвитку особистісного потенціалу здобувачів вищої освіти, створенні умов для формування в них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпеченні індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • профілактиці і корекції емоційного та психологічного стану здобувачів,  відхилень в  їх інтелектуальному і психофізичному розвитку.

Основними видами діяльності психологічної служби є:

  • діагностика – дослідження щодо психоемоційного стану здобувачів вищої освіти в умовах війни, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку студентів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
  • корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів із метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
  • реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від воєнних дій на території нашої країни, соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
  • профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та розвитку особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
  • прогностика – розроблення та застосування моделей поведінки групи та особистості у різних, в тому числі небезпечних, умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку здобувачів вищої освіти і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.

Психологічна служба ПДАУ функціонує на трьох рівнях:

  • науковому, на якому вивчає закономірності психічного розвитку та формування особистості студента з метою розроблення методів і методик професійного застосування психологічних знань;
  • прикладному, на якому здійснює соціально-психологічне забезпечення процесу навчання та виховання, включаючи розроблення навчальних програм, підручників, професійну підготовку та підвищення кваліфікації фахівців;
  • практичному, на якому забезпечує безпосередню роботу практичних психологів та педагогів у вищому навчальному закладі.

Основні напрями діяльності психологічної служби

Діяльність психологічної служби включає такі основні напрями:

  • консультативно-методична допомога всім учасникам освітнього процесу з питань збереження психологічного здоров'я та навчання, допомога керівництву університету у плануванні освітньої діяльності;
  • просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури  всіх учасників освітнього процесу в університеті;
  • превентивне виховання (через засоби масової інформації, під час навчальної діяльності в рамках навчальних програм або як окремого предмета, в позааудиторний час), метою якого є збереження фізичного та психічного здоров'я формування в студентів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я; профілактика алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-інфекції й злочинності тощо.

Зміст діяльності психологічної служби

Психологічна служба Полтавського державного аграрного університету:

  • надає методичну, інформаційну та практичну соціально-психологічну підтримку кожному учаснику навчально-виховного процесу;
  • виконує науково-дослідні, практичні дослідження за пріоритетними напрямами діяльності психологічної служби;
  • бере участь в оцінювані, прогнозуванні та формуванні освітньої політики в ПДАУ;
  • впроваджує досягнення психологічної науки та передового досвіду.

Психологічна служба Полтавського державного аграрного університету організує діяльність кабінету психологічного розвантаження,  проводить консультацій за індивідуальними запитами учасників освітнього процесу.

Співробітники психологічної служби Полтавського державного аграрного університету:

  • беруть участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку студентів, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
  • проводять психолого-педагогічну діагностику психоемоційного стану здобувачів вищої освіти, готовності студентів до навчання та сприяють їх адаптації до нових умов освітнього процесу, допомагають у оволодінні майбутньою професією згідно з рівнем психічного розвитку;
  • розробляють та впроваджують розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей студентів;
  • сприяють вибору студентами  траекторії професійного росту з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готуючи їх до свідомого життя; здійснюють превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед молоді;
  • проводять психологічну діагностику і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки студентів;
  • формують психологічну культуру студентів, педагогів та інших учасників освітнього процесу в університету, консультують з питань психології, педагогіки та соціології їхнього практичного використання в організації освітнього процесу;
  • вивчають та оцінюють особливості діяльності і розвитку студентів, мікроколективу студентського колективу в цілому, молодіжних та громадських організацій;
  • досліджують спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу соціального середовища та джерела негативного впливу на здобувачів вищої освіти;
  • прогнозують на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості студента чи групи; прогнозують результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;
  • дають рекомендації студентам, викладачам та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надають необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу молодіжним громадським організаціям, студентам, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
  • сприяють захисту прав студентів, представляють їхні інтереси у службі у справах дітей, у правоохоронних та судових органах;
  • беруть участь у формуванні навичок дотримання норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяють попередженню негативних явищ серед студентів; здійснюють соціально-педагогічний супровід освітнього процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій студентів; сприяють соціальному і професійному визначенню особистості, дбають про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.