Булінг у закладах вищої освіти: Проблематика, заходи із профілактики та попередження

19 січня 2019 р. набув чинності Закон України від 18.12.2019 р.
№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування) – це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Що ж робити, якщо ви стали втягнутими в цей деструктивний процес
в освітньому середовищі? Відповіді шукали здобувачі вищої освіти 2 та 4 курсів спеціальності «Екологія» (куратори академічних груп – Писаренко В. М. і Колєснікова Л. А.), а також 1 та 2 курсів спеціальності Публічне управління та адміністрування (куратори академічних груп –  Сердюк О. І. та Щетініна Т. О.).
3 березня 2020 року вони стали учасниками тематичної зустрічі, присвяченої проблематиці булінгу в закладах вищої освіти. Ініціаторами цієї зустрічі стали співробітники психологічної служби Шупта І. М. та Плаксієнко І. Л., керівництво кафедри екології, збалансованого природокористування та захисту довкілля, кафедри публічного управління, а також Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області, який представляла начальник відділу комунікацій та правопросвітництва Козаченко Ю.М.

 

 

 

Під час зустрічі студенти познайомилися зі змістом поняття «булінг», з мотивацією, причинами та формами булінгу, психологічними рисами «Кривдника» («Агресора»), «Жертви» та «Спостерігача», наслідками булінгу. А найголовніше – дізналися, що потрібно робити в цій ситуації, які організації займаються проблемами булінгу в Україні.