Зустріч зі стейкхолдером

Зустріч зі стейкхолдером: обговорення використання електронного кабінету платника податків при звітуванні в електронному вигляді

4 жовтня 2021 року відбулася відкрита лекція «Електронний кабінет платника податків: порядок доступу та основні модулі» для здобувачів вищої освіти 4 курсу та 2 курсу скороченого терміну навчання спеціальності 071 Облік і оподаткування, яку провели стейкхолдери ПДАУ Ольга Анатоліївна Яришкіна та Станіслав Дмитрович Рівченко.

 

Особливу увагу стейкхолдери приділили умовам подання податкової звітності в електронному вигляді. Станіслав Рівченко, зокрема, зазначив, що електронний кабінет — це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків і державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України, в електронному вигляді. Безкоштовний сервіс, створений державою, працює із січня 2018 року.
Електронний кабінет платника податків складається з двох функціональних частин: 1) відкрита (загальнодоступна); 2) приватна (особистий кабінет).
Ольга Яришкіна зі свого боку зазначила, що користуватися послугами відкритої частини електронного кабінету можна без ідентифікації особи. Через відкриту частину електронного кабінету користувача доступні такі можливості:
• доступ до інформації з публічних реєстрів:
1) дані про взяття на облік платників;
2) реєстр страхувальників;
3) дані реєстру платників ПДВ;
4) реєстр платників єдиного податку;
5) інформація про РРО;
6) інформація про книги ОРО;
7) дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
8) реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами;
9) інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів і подання звітності (податковий календар);
10) перегляд і друк бланків податкової звітності;
11) заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;
12) контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
Станіслав Рівченко також зауважив, що у приватній частині електронного кабінету залежно від типу платника (юридична особа, фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) електронний кабінет надає доступ до таких сервісів:
• персоніфікований податковий календар;
• перегляд облікових даних платника;
• подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС,  статистики та пенсійного фонду;
• перегляд і друк раніше поданої звітності;
• перегляд вхідних / вихідних документів;
• листування з органами ДПС;
• подання заяв, запитів для отримання інформації;
• інформація про стан розрахунків із бюджетом;
• реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;
• інформація з Єдиного реєстру податкових накладних;
• інформація з реєстрів операцій і транзакцій у системі електронного адміністрування ПДВ;
• інформація з реєстрів операцій і транзакцій у системі електронного адміністрування реалізації пального.
Робота у приватній частині електронного кабінету платника податків здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, Приватбанку та інших.
Наостанок стейкхолдери зазначили, що обмін електронними документами з контролюючими органами — це сучасний і зручний інструмент для суб’єктів підприємницької діяльності, завдяки якому можна зекономити час і кошти платників податків. Електронний документ обов’язково засвідчується електронним цифровим підписом створювача, який ідентифікує особу, що підписує документ, і гарантує його цілісність.
Співпраця зі стейкхолдерами продовжується.