Майбутні викладачі професійної освіти відвідали гостьову лекцію «Сутність, характеристика та класифікація методів наукового пізнання»

30 листопада 2022 року викладачі кафедри будівництва та професійної освіти Сергій Яхін, Анатолій Антонець, Тетяна Япринець, Валентина Оніпко,  Юлія Овсієнко та Ірина Канівець спільно зі здобувачами вищої освіти ступеня магістра за освітньою програмою «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)» інженерно-технологічного факультету Полтавського державного аграрного університету прослухали онлайн гостьову лекцію докторки педагогічних наук, професорки кафедри професійної освіти Херсонського державного аграрно-економічного університету Тетяни Степанівни Плачинди.

На початку лекції для актуалізації дискурсу Тетяна Степанівна запропонувала учасникам, обґрунтувавши власну думку, відповісти на запитання про те, яке значення наукового пізнання, як детермінуються його цілі та завдання з розвитком суспільства й безпосередньо освіти.

Також лекторка описала тенденції науково-педагогічних досліджень, які у сучасному науковому пізнанні залежно від характеру об'єктів пізнання, методів і засобів їх вивчення, від особливостей розв’язуваних проблем, сприятимуть формуванню у здобувачів вищої освіти наукового світогляду, методологічної культури; опануванню методики проведення наукового дослідження з актуальних питань професійної освіти; прищепленню майбутнім фахівцям умінь і навичок науково-дослідницької діяльності; розширенню наукової ерудиції майбутнього викладача професійної освіти; формуванню вмінь працювати з науковими джерелами, інформаційними системами, оформляти та презентувати результати наукових розвідок; розвитку інтелекту, творчих якостей особистості, здатності до інноваційної професійної діяльності. Також Тетяна Плачинда детально розглянула методи наукового пізнання, його форми, засоби й компоненти, теоретичні методи наукового дослідження, загальнонаукові методи та їх класифікацію, вимоги до наукового-педагогічного методу та методи емпіричного пізнання.

Лекторка чітко окреслила визначення термінів «наукове пізнання», «ідея в науковому пізнанні», «проблема пізнання», «гіпотеза дослідження», «концепція як форма і засіб пізнання», навела цікаві аргументи щодо змісту прикладних наукових досліджень у професійній освіті.

На онлайн-занятті панувала творча атмосфера, було висвітлено нестандартні підходи до методів наукового пізнання, порушено питання, які спонукали учасників заходу до філософських роздумів.

Після завершення заходу присутні подякували Тетяні Плачинді за цікаву та змістовну лекцію і позитивні емоції, а також гаранту ОП «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)» Анатолію Антонцю та модераторці заходу Валентині Оніпко. Майбутні викладачі професійної освіти відмітили, що в лекції враховані сучасні інноваційні підходи у методології та організації науково-педагогічних досліджень, а участь у таких заходах сприятиме підвищенню їхньої професійної кваліфікації. Викладачі кафедри будівництва та професійної освіти висловили сподівання на плідну співпрацю з колегами Херсонського державного аграрно-економічного університету.