ТЕМАТИКА ПРОФІЛАКТИЧНИХ БЕСІД ЗІБРАНЬ І ДИСКУСІЙ ЗДОБУВАЧІВ АКАДЕМІЧНОЇ ГРУПИ

Профілактичні бесіди:

Рання діагностика наркоманії та токсикоманії
1. Як можна визначити, що хтось почав вживати наркотичні речовини?
2. Класифікація тривожних симптомів від куріння коноплі, вживання ХТС (екстазі), вживання транквілізаторів, інгалянтів, галюциногенів тощо.
Проблема вживання алкоголю в наші дні
1. Вживання чи зловживання.
2. Ризики вживання алкоголю.
3. Культура вживання алкоголю.

Тематичні зібрання та диспути:

Наша група – колектив
1. У своїй групі ви навчатиметесь ….. років. Ці роки залишать найсвітліші спогади, якщо група – дружний, веселий колектив. Чи впевнені ви, що група не залишить вас у біді, завжди допоможе, протягне руку?
2. Чому деякі студенти ні з ким не дружать, увесь час наодинці, живуть осібно? Адже вони збіднюють собі життя, не приносять користі колективу групи. Як ви до них ставитесь?
3. Хто такий, на вашу думку, друг? Хто такий товариш? Чи дружать студенти в групі? Як група розцінює цю дружбу? Кого ви вважаєте справжнім товаришем?
4. Студент дорожить колективом лише тоді, коли він учасник усього доброго, що робить колектив. Чи всі беруть участь у справах групи?
5. Колектив у групі створюється і перевіряється лише за конкретними справами (навчання, суспільно-корисна праця, культурний відпочинок), а не розмовами. З чого слід розпочинати створення колективу у своїй групі?
6. Чи є у вашій групі протистояння «міських» і тих, хто мешкає в гуртожитку? Що ви особисто робите, щоб об’єднати групу в дружний колектив?
Ми в майбутньому
Життя і навчання в академії мають бути тісно пов’язані з майбутнім кожного. Хочете знати, якими ви будете завтра - дивіться, як ви працюєте сьогодні, що робите, аби стати кращими, більш корисними людям.
1. Як ви вчитесь? В університеті ви набуваєте знань, які вам будуть потрібні для роботи в ринкових умовах. Від того, що ви візьмете сьогодні, залежить, якими ви будете завтра. Чи мають рацію ті студенти, які вважають, що можна вчитися на «трійки» і стати висококваліфікованим спеціалістом?
2. Людина не може уявити себе в майбутньому, якщо в неї немає мети в житті. Чи можна жити, не думаючи про майбутнє?
3. Людина з вищою освітою – це висококультурна, всебічно розвинена людина  Чим  ви  цікавитесь,  крім своєї майбутньої спеціальності? Як ви збагачуєте свій духовний світ? Яку основу для цього ви закладаєте сьогодні?

Учись любити і розуміти мистецтво
Немає людей, які нічим у житті не цікавляться. Один любить театр, другий – музику, третій провадить вільний час з цікавою книгою. Але є й такі, які витрачають своє дозвілля на гру в карти, розпивання спиртного й т. ін.
1. Як зробити духовний світ людини більш глибоким, культурно насиченим?
2. Що, на вашу думку, визначає духовний світ людини? Які ваші інтереси?
3. Ваше ставлення до літератури і мистецтва. Який вид мистецтва вам найбільш подобається?
4. Як ви розумієте класичну музику? Чи можна любити одночасно класичну й естрадну музику?
5. Чи любите ви образотворче мистецтво? Що ви знаєте про вітчизняних  і зарубіжних майстрів художньої творчості? Як ви ставитесь до абстрактного мистецтва?
6. Що ви читаєте? Чи любите вірші? Ваша думка про сучасну літературу.
7. Що таке художній смак? Чим визначається добрий і поганий смак?

Посперечаємось про смаки
Як правило, люди без великих духовних запитів, які не мають достатнього культурного виховання, неохайні в побуті, їхні смаки однобокі, коло інтересів вузьке. Що таке естетичні смаки? Чи замислювалися ви над цим?
1. Чим визначаються добрі й погані смаки? Як ви вважаєте, смаки і поведінка людини віддзеркалюють її духовний світ?
2. Чи можна за смаками людини судити про її характер, внутрішній світ? Чи може добра людина мати поганий смак?
3. Добрий смак - вимогливий. Як ви це розумієте?
4. Чи впливає навколишнє середовище на виховання смаку?

Поговоримо про красу людську
Що ви розумієте під красою людини? Інколи під вродливою зовнішністю ми бачимо цинізм, лінощі, егоїзм, безпринципність. Як ви ставитесь до цього?
1. Що приваблює вас у людині і що може відштовхнути від неї оточення? Що значить бути культурним?
2. Чому ми інколи не вміємо відрізнити прекрасне від потворного в людині і як цього навчитись?
3. У чому велич і краса праці?
4. Чесність, сміливість, скромність, гуманність, працелюбність - хіба ці чесноти не роблять людину красивою? Хіба краса людини не втілена у красі її діяння?
5. Яку роль відіграє колектив (у даному разі ваша група) у вихованні духовно красивої людини?
6. Яка роль самоосвіти у вихованні культурної людини?